Acreditarea ERASMUS+ - Șansa către un viitor european

Acreditarea ERASMUS+ - Șansa către un viitor european

 Începând cu anul școlar 2013- 2014, școala noastră dragă a pornit pe frumosul drum al învățării autentice, a învățării prin intermediul proiectelor europene, sub umbrela generoasă a programului ERASMUS+. 

 

Toate proiectele ERASMUS+, eTwinning și alte proiecte de finanțare europene, au condus către obținerea unei distincții extrem de onorante, aceea de școală cu Acreditare ERASMUS+, în data de 23 februarie 2021.

 

 https://www.erasmusplus.ro/library/2021/Rezultate%20Acreditare_AE_VET_SE.pdf

 

Vă împărtășim frumoasele cuvinte ale doamnei inspector școlar Claudia Bălici:

Acordarea acreditării ERASMUS + confirmă faptul că solicitantul a elaborat un plan de implementare a unor activități de mobilitate de înaltă calitate, în cadrul unui efort mai amplu de a-și dezvolta organizația.
Felicitări celor 11 unități de învățământ care au depus proiect de acreditare!
1. Scoala Sanitară Postliceală „Carol Davila" Petroșani
2 Liceul Tehnologic „Transilvania" Deva
3. Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” Hunedoara
4. Liceul Tehnologic Grigore Moisil Deva
5. Liceul Tehnologic "Constantin Bursan" Hunedoara
6. Scoala Gimnazială nr. 4 Vulcan
7. Grădinița cu Program Prelungit Floare de Colț Brad
8. Scoala Gimnazială „Ion Gheorghe Duca” Petroșani
9. Scoala Gimnazială "Andrei Șaguna" Deva
10. Liceul de Arte „Sigismund Toduță"Deva
11. Liceul Teoretic „Avram Iancu" Brad
Un nou apel pentru Acreditare urmează să fie lansat în toamna acestui an.
Mult succes tuturor!

Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar

  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
  • Mobilități de formare pentru profesori și personal didactic auxiliar
În perioada 17- 23 iulie 2022, școala noastră dragă a beneficiat de un curs de formare, în cadrul Acreditării ERASMUS + a școlii, la Center for social development, research and innovation- INOVA din Croația.
Pentru că suntem ”Școală Europeană”, profesorii noștri investesc în pregătirea lor timp și resurse, chiar și în vacanța de vară, pentru că dorim să le oferim elevilor noștri o educație de nivel european, care le va oferi șanse reale pentru un viitor mai bun.
La cursul ”New Students- New Methods” au participat:
- prof. Ardelean Cristina Daniela;
- prof. Cimpoeșu Mihaela
- prof. Cotîrță Camelia
- prof. Gărăiacu Simona Cecilia
- prof. Gîrjob Elena
- prof. Ghirold Alina Adriana
- prof. Mătușa Cornelia
- prof. Pruteanu Smaranda
- prof. Roșca Aida
- prof. Scrădeanu Emilia
- prof. Stoica Alexandra Matilde
- prof. Șponor Claudia
La cursul de formare ”Play and learn-Digital Education for the 21st Century" au participat:
- director, prof. Demeter Mohora Ștefan
- prof. Asan Ramona Gabriela
- prof. Buiama Valeria
- prof. Diaconescu Magdalena
- prof. Hoarcă Codrea Alina
- prof. Iozsa Diana Victorina
- prof. Ititesc Oana Loredana
- prof. Kandut Delia Ramona
- prof. Manițiu Cornelia Alexandrina
- prof, Niculescu Magdalena
- prof. Szabo Szemida
- secretar șef Florea Ramona Sînziana
- administrator de patrimoniu Amariei Cleopatra Maria
- bibliotecar Călin Claudia
- inginer de sistem Bogoș Boldissar Francisc
Formatorii noștri, Marija Lesandric și Danijel Forjan, au fost foarte impresionați de implicarea remarcabilă a tuturor participanților din România, de interesul manifestat și de produsele activității acestora.
Pe lângă cunoștințele extrem de prețioase pe care le-am câștigat, am mai avut prilejul de a cunoaște orașul Vukovar, dar și orașele din apropiere, de a învăța despre cultura croată, de a gusta mâncărurile specifice acestei zone și de a admira frumusețea locurilor și a oamenilor.
Datorită acestei experiențe de formare de nivel european, am pus bazele unor viitoare colaborări în cadrul proiectelor ERASMUS+ de care școala noastră dragă, prin elevii și profesorii ei, va beneficia, dar și unor prietenii durabile și a unor amintiri de neuitat.
Mulțumiri speciale pentru organizatorul acestei formări, prof. Bruno Sekereš, membru al INOVA!
Felicitări, tuturor participanților, pentru absolvirea cu brio a acestor cursuri de formare! Ați fost la înălțime, ca întotdeauna!!!
Frumoasa poveste a acestei mobilități redată în imaginile de mai jos!

Mobilități de formare pentru profesori

  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
  • Mobilități de formare pentru profesori
24- 28 Octombrie 2022
Acreditare ERASMUS +, număr de referință 2021-1-RO01-KA121-SCH-000018412
Primul an de acreditare ERASMUS+ a adus școlii noastre un număr total de 37 de mobilități de formare, respectiv: 27 de mobilități de formare pentru personal didactic și didactic auxiliar la furnizorul de formare INOVA Croația și 10 mobilități de formare la ITC International Praga. În Acreditarea ERASMUS+, pentru primul an, aveam prevăzute 25 de mobilități de formare, dar, pentru că ne-am dorit să beneficieze cât mai multe cadre didactice de magia proiectelor ERASMUS, am făcut multe economii și am depășit cu mult numărul de mobilități asumate.
În 30 noiembrie se încheie primul an din Acreditarea ERASMUS+ și putem să ne mândrim cu faptul că ne-am realizat toate obiectivele asumate și continuăm procesul de formare, prin împărtășirea cunoștințelor dobândite în cadrul acestor cursuri către colegii care nu au participat la mobilități, în cadrul unor activități de mentorat, care se vor desfășura de-a lungul acestui an școlar.
Cursul furnizat de ITC International Praga a constat din 11 module, respectiv:
Course modules
Module 01 – Theoretical module – 21st Century Skills
Module 02 – Critical and creative thinking, how can it be developed?
Module 03 – Inquiry Based Learning, Task Based Learning
Module 04 – Gamifying the classroom
Module 05 – Using online applications it the classroom
Module 06 – Blended Learning - Flipped Classroom
Module 07 – Adapting teaching materials to suit the needs of differentiated classes
Module 08 – Metacognition - teaching students to learn
Module 09 – ICT as a tool for development of creativity and critical thinking – Digital Storytelling
Module 10 – Modern trends in Formative assessment
Module 11 – Peer Education
Au participat:
- prof. Butuza Luisiana
- prof. Andronache Claudia
- prof. Lăcătușu Cristina Mihaela
- prof. Avram Alina Didina
- prof. Demeter Mohora Nicoleta
- prof. Roșca Mariela Aida
- prof. Asan Ramona Gabriela
- prof. Demeter Mohora Ștefan
- prof. Hoarcă Codrea Alina Loredana
- prof. Ghirold Alina Adriana

ANUL II AL ACREDITĂRII ERASMUS+

ANUL II AL ACREDITĂRII ERASMUS+
Număr de referință 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064001
Aventura ERASMUS+ continuă, la școala noastră dragă! În cel de-al doilea an al acreditării, avem prevăzute foarte multe activități, precum și 4 mobilități la care vor participa un număr total de 8 profesori și 24 de elevi.
Proiectul se numește ”DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN!” și are ca temă prevenirea bullying-ului în mediul virtual și vorbirea fără ură ( cyber- bullying and no- hate speech). Redăm contextul acestui proiect, precum și obiectivele și activitățile prevăzute.
Cuvintele noastre sunt foarte puternice. Pot construi atunci când sunt încurajatoare, stimulatoare și frumoase, dar pot și distruge atunci când sunt disprețuitoare, ofensatoare și dure. Cuvintele noastre pot deveni arme, atunci când lăsăm furia și ura să ne conducă. Ele îi pot distruge pe cei cărora li se adresează.
Internetul a adus beneficii uriașe utilizatorilor din întreaga lume, a scurtat distanțele de mii de kilometri, a ajutat la crearea de prietenii între oameni din toate țările lumii, dar a adus și neajunsuri, deoarece mulți oameni au ales să îl folosească pentru a înșela, a fura identități, fotografii și date personale, pe care le-au folosit pentru a face mult rău.
Copiii au acum un instrument foarte valoros pentru a căuta informații din orice domeniu, dar în același timp au un spațiu în care pot comunica prietenos sau ostil cu ceilalți colegi. Mulți copii aleg să folosească acest spațiu generos de comunicare pentru a jigni și umili alți copii. Așa a apărut o formă computerizată de agresiune, și anume cyber-bullying-ul.
O problemă actuală, care a rezultat din utilizarea pe scară largă a tehnologiei și a rețelelor sociale virtuale de către copii, este hărțuirea online. Nu este ușor de identificat, pentru că de obicei este camuflată de cei care o practică, prin uzurparea identității. Cercetările au mai arătat că bullying-ul poate avea consecințe negative grave la nivel psihologic și cognitiv; poate duce la o scădere a stimei de sine, a încrederii în sine, a motivației pentru învățare, a performanțelor școlare, dar, de asemenea, pot duce la acte extrem de grave, cum ar fi sinuciderea.
Prin urmare, acest parteneriat ne va facilita procesul prin care vom putea să îi ajutăm atât pe părinți cât și pe elevi să identifice și să răspundă la hărțuirea cibernetică, conform legii. În plus, școlile vor învăța cum să își actualizeze strategiile de siguranță pentru a-și proteja elevii împotriva hărțuirii cibernetice.
Scopul nostru este să cooperăm și să facem schimb de bune practici cu alte școlii din Turcia, Croația și Italia, pentru a obține o strategie comună, pentru a face față bullying-ului cibernetic. Elevii vor fi implicați activ în fiecare etapă și activitate a proiectului. Părinții vor fi cooptați la unele activități și ateliere.
Toți elevii și profesorii sunt invitați să participe la activitățile din cadrul acestui proiect! Vom publica, atât pe site-ul școlii cât și pe pagina de Facebook, calendarul activităților și al mobilităților.
Împreună putem schimba lumea în bine! Mult succes tuturor, în implementarea activităților proiectului și în asumarea unor comportamente responsabile!

PROCEDURA DE SELECȚIE A PROIECTULUI ”DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN!”

PROCEDURA DE SELECȚIE A PROIECTULUI ”DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN!”

PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ

Pentru selecția participanților în cadrul proiectului ERASMUS+

„DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN”  

Număr de referință 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064001

  1. Introducere

 

         Proiectul „DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN”  a fost aprobat pentru  finanțare în cadrul celui de-al doilea an al ACREDITĂRII ERAMUS+. În cadrul acestui proiect vor avea loc 4  mobilități la care vor participa câte 2 profesori însoțitori și 6 elevi. Perioada de derulare  este 01.06.2022- 31.08.2023.

 

 

Obiectivul principal al proiectului este: Exchange of Good Practices

Scopul: Prevenirea și combaterea cyber- bullying- ului. Comunicarea non- violentă (No- hate speech)

 

  1. Documente de referință:
  • Legea Educației  Naționale- Legea Nr. 1/ 2011;
  • Apelul național de propuneri de proiecte din februarie 2022;
  • Acreditarea ERASMUS+ a școlii noastre, din 01.03.2021;
  • Regulamentul Parlamentului și al Consiliului European nr. 1288/ 2013 și Memorandumul Guvernului României nr. 10951/ 2013;
  • Contractul de finanțare din cadrul programului ERASMUS+, nr. de referință 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064001;
  • Formularul de candidatură al proiectului;
  • Site-ul www.erasmusplus.ro.

 

  1. Dispoziții generale:

I.1 Prezenta procedură a fost elaborată în vederea selectării grupului țintă, în cadrul proiectului „DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN”, finanțat de UE, prin programul ERASMUS+

I.2 Activitățile principale ale proiectului:

Activități de mobilitate, stagii de educație și învățare în străinătate cu o durată de 5 zile, care vor fi parcurse de un număr de 6 elevi/ mobilitate.

                  I.3  Conținutul activităților de mobilitate

Conform formularului de candidatură;

Înainte de desfășurarea activităților proiectului, toate școlile partenere vor informa personalul implicat în proiect cât și elevii în legătură cu acesta. Cu aprobarea directorului unității, se va forma echipa implicată în proiect și se vor distribui sarcinile fiecăruia. Criteriile de selectare a profesorilor pentru mobilități, vor fi stabilite de directorul unității școlare, de coordonatorul de proiect și de responsabilul C.E.A.C. Criteriile de selectare a elevilor vor fi stabilite de echipa de proiect și anunțate în școlile partenere ale proiectului.

 

  1. Descrierea activităților și responsabilităților

 

  1. Realizarea procedurii

 

În selecția grupului țintă de participanți  se va promova o politică de informare și o metodologie clară care va asigura participarea fără discriminare, respectând principiul egalității de șanse, al transparenței și al evitării conflictului de interese.

 

  1. Stabilirea condițiilor și a criteriilor de selecție

 

Condiții specifice de selecție pentru elevi:

  • Apartenența la grupul țintă;
  • În anul școlar precedent a obținut media anuală 10 la purtare și media anuală minim 8,00 la disciplina engleză;
  • Modul în care este motivată dorința de participare la mobilitate: obiective, modul de pregătire, impact, diseminare/ valorizare a rezultatelor proiectului (eseu);
  • Disponibilitatea de a găzdui elevi din țările partenere;
  • Competențe lingvistice de limba engleză;
  • Participarea la activitățile proiectului și la activități de voluntariat.

 

Condiții specifice de selecție pentru profesori însoțitori:

  • Să fie profesor titular la Școala Gimnazială ”Ion Gheorghe Duca” Petroșani;
  • Să dețină experiență în derularea de proiecte ( implementare, evaluare, diseminare/ valorizare);
  • Să dețină competențe lingvistice de comunicare în limba engleză,
  • Să dețină competențe de utilizare TIC;
  • Să aibă disponibilitate de lucru în echipă;
  • Implicarea în activități de voluntariat;

 

  1. Scopul

 

   Selectarea obiectivă, transparentă și nediscriminatorie a participanților aparținând grupului țintă (cadre didactice și elevi) la mobilitățile din cadrul proiectului „DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN”

 

  1. Domeniul de aplicare

      La nivelul compartimentelor Școlii Gimnaziale ”Ion Gheorghe Duca” Petroșani.

 

  1. Descrierea procedurii:
  1. Identificarea persoanelor care doresc să participe la mobilitățile proiectului;
  2. Verificarea eligibilității persoanelor înscrise pentru participarea la mobilitățile din cadrul proiectului;
  3. Aplicarea procedurii de selecție în cazul în care numărul de persoane ce își exprimă dorința de a participa la mobilități este mai mare decât numărul de persoane ce pot participa (conform aplicației de proiect);
  4. Aprobarea listei persoanelor eligibile în cadrul Consiliului de Administrație;
  5. Emiterea deciziei privind participanții la mobilități.

 

  1. Criterii de selecție a cadrelor didactice:
  • Implicarea în activitățile din cadrul proiectelor ERASMUS+ derulate anterior- 25 p
  • Disponibilitatea de a participa la activitățile de mobilitate ale proiectului- 25 p,
  • Interesul acordat formării și dezvoltării profesionale- 20 p;
  • Comunicarea eficientă cu colegii, părinții, elevii - 10p;
  • Implicarea anterioară în viața școlii ( activități extrașcolare), de promovare a școlii și a imaginii școlii- 10 p;
  • Competențe de limba engleză- minim nivel A1 - 10 p.

 

  1. Criterii de selecție a elevilor:
  • Implicarea activă în activitățile din cadrul proiectului- 25 p;
  • Disponibilitatea de a participa la activitățile de mobilitate ale proiectului- 25 p;
  • Calități morale și de comportament, capacitate de cooperare, lucru în echipă- 10 p;
  • Competențe de limba engleză- minim nivel A2/B1 - 10 p;
  • Găzduirea unui elev din echipele țărilor partenere (pentru mobilitatea din România)- 10 p;
  • Rezultate la Olimpiadele și concursurile județene, regionale, naționale și internaționale- 10 p;
  • Participarea la activități de voluntariat- 10 p.

 

  1. Criterii de departajare
  • Nota obținută la proba scrisă de limba engleză și chestionar (pentru profesori și elevi);
  • Neparticiparea anterioară la proiectele ERASMUS+;
  • Apartenenţă la grupurile vulnerabile;
  • Găzduirea unui elev din străinătate;
  • Media anuală școlară pe anul școlar anterior.

 

  1. Conținutul dosarului de candidatură pentru cadrele didactice:
  • Cerere adresată comisie de selecție ERASMUS+ semnată și datată de participant;
  • Document justificativ care va conține :
  • Datele de identificare- nume, prenume, funcția, vechimea, încadrarea profesor/ profesor pentru învățământul primar/ institutor/ învățător);
  • Modalitatea în care își propune să utilizeze în instituție competențele dobândite în urma participării la activitatea de învățare/ predare/ formare.

 

  1. Conținutul dosarului de candidatură- elevi:
  • Cerere de participare adresată Comisiei de selecție ( Anexa 3)- semnată și datată de participant;
  • Recomandare din partea dirigintelui clasei. Recomandarea va conține : situația la învățătură, situația disciplinară, motive care îl recomandă pentru participarea la mobilitate (Anexa 1);
  • Acord de voluntariat pentru participarea la toate activitățile proiectului ( Anexa 2);
  • Acordul preliminar de deplasare, cu semnăturile părinților (Anexa 4);
  • Declarație de rambursare a cheltuielilor avansate de către coordonatorul ERASMUS+ pentru mobilitate, în cazul în care elevul sau părintele renunță la mobilitate (Anexa 5);
  • Adeverință medicală ( medicul de familie) cu mențiune apt pentru deplasarea în străinătate.

  Mențiuni suplimentare:

    Selecția elevilor se realizează în condițiile respectării egalității de șanse ( etnie, sex, religie, dizabilități, categorie socială);

   Pentru selecția cadrelor didactice și a elevilor se numește Comisia de selecție a participanților în cadrul proiectului „DON` T BE MEAN BEHIND THE SCREEN” prin decizie internă.

   Lista participanților eligibili selectați pentru mobilități se validează în cadrul comisiei cu majoritate de voturi.

   Dacă membri numiți în comisie și-au depus cereri de participare la mobilități, selecția candidaților se va face în absența acestora.

  Comisia de selecție  va înainta lista participanților eligibili către Consiliul Administrație care va aproba componența echipei participante la mobilitate.

 

 

 

 

  Director,                                                                     Coordonator ERASMUS+,

Prof. Demeter Mohora Ştefan Gavril                      Prof. Asan Ramona Gabriela

 

 

MOBILITĂȚI PREVĂZUTE ÎN ANUL II DE ACREDITARE ERASMUS+

         Am muncit mult pentru a găsi parteneri, având în vedere că numai noi avem finanțare, școlile și țările partenere nu beneficiază de nimic, doar vom derula activități împreună.

       Avem noroc de prieteni buni, unii sunt chiar cei cu care am început primul proiect, acum aproape 10 ani, iar ceilalți ne-au devenit prieteni muncind împreună la celelalte proiecte ale noastre.

      Aveți aici link-ul prezentării proiectului, prezentare care a fost realizată atât în Consiliul profesorl cât și în Consiliul elevilor școlii, pentru a fi informată toată lumea și pentru a-și exprima opțiunile de participare.

       Ne dorim să avem experiențe minunate și de neuitat, pe care să le împărtășim lumii întregi!!!

https://www.canva.com/design/DAFZHurfFak/BYCgD5JWh0pg-KxKaDXGiA/view

Situatii scolare elevi

Recupaerare parola uitata

Calendar evenimente Februarie

Nu sunt evenimente pentru luna Februarie
http://www.hotmail.com

Ne gasiti si pe Facebook